Pandemi Sürecinde Yatırımlarını Daha da Hızlandıran Gedik Kaynak, Çalışmalarına Ara Vermeden Devam Ediyor

 

Gedik Holding CEO’su ve İstanbul Gedik Üniversitesi Rektörlük Bilim ve Teknoloji Danışmanı Doç. Dr. Mustafa Koçak, Nalbur Teknik dergisine verdiği röportajda Gedik Kaynak’ın pandemi sürecindeki çalışmalarından bahsetti.

Kaynak sektöründe geniş ve farklı ürün yelpazesi ile öne çıkan Gedik Kaynak, pandemi sürecinde gerekli tüm önlemleri alarak çalışmalarını ara vermeden sürdürüyor. Malum süreçte birçok sektör ve firma salgın sürecinden olumsuz etkilenirken, Gedik Kaynak ise yatırımlarını daha da hızlandırmış durumda.

Röportajın detayları şöyle:

Firma olarak pandemi sürecindeki çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Koronavirüs ile mücadele ettiğimiz bu günlerde, Gedik Kaynak olarak çalışma arkadaşlarımızın güvenliği ve sağlığı önceliğimizdir. Bu amaçla GEDİK HOLDİNG şirketlerimizde, Covid-19 sorununun ortaya çıktığı ilk günlerde gerekli önleyici önlemler hayata geçirilmiştir. Süreç içerisinde; şirkete giriş çıkışlarda ateş ölçümü, rutin olarak dezenfekte işlemleri, yemekhanelerimizde 1,5 metre sosyal mesafe uygulaması ve ikili oturma düzeni, ofisler ve ortak kullanım alanlarının dezenfekte edilmesi, günlük maske dağıtımı ile tüm ortak alanlarımızda ve servislerimizde antiseptik bulunduruyoruz. Yaşı 60 üzeri olan çalışanlarımızı ve bilinen kronik rahatsızlıkları olan çalışanla rımızı yıllık izinlerini kullanmaya gönderdik. Son olarak da üretimde çay servislerini kaldırdık, kapalı bardak su düzenine geçtik. Satış elemanlarımızın firma ziyaretlerini sınırladık ve bize yapılan ziyaretleri önlemler alarak çok sınırlı hale getirdik.

Bu süreçte firma olarak çalışmalarınızı daha çok hangi alanda yoğunlaştırdınız?  

Pandemi öncesi aldığımız siparişlerin tedarikine ara vermedik. İzin alarak hafta sonları bile çalışıp, fazla mesaili üretimler yaptık. Bu süreçte tüm ürünlerin satışlarında yaygınlaşan E-Ticareti kendi sanayi ürünlerimizin pazarlama ve satışı için geliştirdik. Kendi e-ticaret platformumuzu oluşturduk. n11, gittigidiyor, hepsiburada gibi farklı e-ticaret platformlarında yer aldık, yerli malı kaynak ürünlerimizi GeKa ve GeKaMac markaları ile pazarlamaya başladık ve satışları gerçekleştirdik. Termo markalı vanalarımızı da ilk defa E-ticaret platformlarına taşıdık. Yurt içinde artan savunma sanayisi projelerine ilgili %100 yerli malı kaynak ürünlerimizi sunduk, birçok ithal edilen kaynak ürünlerinin yerlileştirilmesi için Ar-Ge çalışmalarımızı hızlandırdık ve Donanma uygulamaları için birçok kritik, katma değeri yüksek kaynak ürünlerini speklere uygun yerli malı olarak ürettik ve onay aldık.